Träningsguiden


Vi strävar efter att ge dig den bästa möjliga rådgivningen för att få ut det mesta av din träning. Här i vår träningsguide hittar du praktiska träningsövningar och inlägg.

Övningar och träningstips

Träningsprogram för snygga magmuskler

Medan kost är nyckeln till att göra magmusklerna synliga, är det viktigt att ta hand om denna muskelgrupp på samma sätt som du skulle träna något annat. Denna kompletta bukträning kommer att se till att du kommer åt alla muskler.

Läs hela artikeln

 

Bygg upp din grundstyrka för att klara tyngre övningar

En stark grund är avgörande för din helhetsstyrka, med detta är ofta förbisett på gymmet. Denna grundträning kommer att utmana dig och ge dig rätt grundfysik för de mer krävande gympassen.

Läs hela artikeln

 
Snabba tips
Träningstips

Gör träning till en vana

Att gå på gym en gång är definitivt en bra start, men du kommer inte att se positiva förändringar i din kropp och själ om du inte gör gymbesöket till en vana. Det kanske låter som en omöjlig uppgift, särskilt när du varit på jobb en hel dag redan, men försök att hitta en lucka i din vardag för att träna 3-4 gånger varje vecka. Ett garanterat recept för framgång!

Träningstips

Aktivera många muskelgrupper

Om du inte tränat på länge är det inte läga att gå på träningsmaskiner för isolerad träning på en specifik muskel. Det kommer inte att ge dig bäst resultat. Börja istället med övningar som stärker flera delar av kroppen och startar muskeltillväxt och fettförbränning. Börja med övningar som knäböj, bänkpress, axelpress, skivstångsrodd, marklyft, pull-up och utfall.